Hatha joga

Je specifický systém jogy, jehož hlavní součástí jsou ásány (pozice těla), pranajama (ovládání dechu) a meditace (zklidnění mysli). Tento systém jogy, znám pod názvem Radža joga (královská jóga pevné vůle a sebekázně), založil Swatmarama Yogin, indický jogín a mudrc z 15. století, který je také původním autorem spisu „Hatha Yoga Pradipika“. Cílem Hatha jógy je očista těla a ducha. Na Západě je Hatha jóga často spojována s filosofií jogy, jejíž podstatou je obnovení spojení individuálního Já (átman) s universálním Bytím (paramátman), které vede k osvícení (mókša).  Hlavním důvodem k praktikování Hatha jógy na Západě je zlepšení mentálního a fyzického zdraví.

Vinyasa joga

Vinyasa  Yoga je dynamická forma hathajógy stavějící na vědomém propojení dechu s pohybem. Kultivuje se při ní vnitřní i vnější síla, pracuje se s energií a pozorností, posiluje se vitalita a podporuje se přirozená inteligence těla v plynulém pohybu vedeném dechem. Současně ponechává prostor i pro spontánní, intuitivní pohyb. 


Vinyasa Flow Yoga spojuje různé sekvence jógových pozic, které posilují i protahují, zpevňují i uvolňují, revitalizují i uklidňují, otevírají a čistí. 

Kundalini joga

Kundalini jógu, neboli Jógu vědomí, přinesl na Západ v roce 1969 Yogi Bhajan z Indie. Do té doby se předávala jako tajné učení z učitele na žáka v chrámech a klášterech Indie, Nepálu a Tibetu. Nyní  se její výuka rozšířila takřka po celém světě. 

Prostřednictvím specifických sestav asán (krijí), dechových cvičení (pranayamy), manter a meditací se stimuluje žlázový a nervový systém a tím se zvyšuje naše schopnost tvořit. Probouzí se v nás životní sílu, která vyrovnává nežádoucí účinky každodenního stresu, a pomáhá nám odhalit náš skrytý potenciál. 

Lekce a kurzy Kundalíni jógy jsou otevřené jak začátečníkům, kteří nikdy jógu necvičili, tak zkušeným jogínům jiných stylů.

Jógová terapie

Jógová terapie se zaměřuje na terapeutické využití jógy pro tělo, dech a mysl. Jógová terapie čerpá především z učení Šri T. Krišnamačariji a jeho přímého žáka A.G. Mohana, současně je ale obohacena i o poznatky z fyzioterapie a spirální dynamiky. V lekcích jógové terapie se soustředíme především na správné dýchání a vliv dechu na mysl a tělo, zejména na vztah mezi dýcháním a vědomým pohybem.

Klademe důraz na maximální přizpůsobení jógové praxe konkrétní skupině a jednotlivcům a na zdravý, funkční pohyb jako bránu k pročištění těla a mysli.

Lekce zahrnují i základy pránájámy (dechových cvičení) a meditace a jsou vhodné jak pro začátečníky, tak pro pokročilé.

Hormonální jóga

Hormonální jógová terapie podle Dinah Rodrigués je přírodní léčba – sestava cviků vycházejících z hatha jógy, kundalini jógy a tibetských technik práce s energií, která byla vytvořená pro ženy s problémy způsobenými hormonální nerovnováhou. Obsahuje speciální cviky na reaktivaci produkce a harmonizace hormonů, v důsledku čehož zmírňuje nebo odstraňuje nepříjemné doprovodné symptomy menopauzy a rovněž pomáhá při dalších problémech jako jsou polycystické vaječníky, premenstruační syndrom či neplodnost (více níže). Terapie Hormonální jógou zvyšuje a vyrovnává hladinu hormonů, především estradiolu, takže pomáhá v prevenci osteoporózy a kardiovaskulárních onemocnění.

Kromě odstranění níže zmíněných nežádoucích symptomů Hormonální jógová terapie podpoří váš celkový zdravotní stav, zvýší pružnost vašeho těla, pohyblivost kloubů, posílí plíce, detoxikuje organismus, zvýší metabolismus, vylepší tvar postavy i stav pleti, zvýší imunitu a napomůže omlazení těla i mysli.

Na semináři či kurzu se naučíte celou sestavu Hormonální jógové terapie, kterou pak budete sama cvičit doma. Celá sestava trvá cca 30 minut. Cviky jsou velmi jednoduché a zvládnou je i ženy, které nemají předchozí zkušenosti s jógou.

Hormonální jógová terapie pomáhá při těchto problémech způsobených hormonální nerovnováhou:

  • Předčasná menopauza
  • Symptomy spojené s menopauzou (návaly, nespavost, podrážděnost, deprese, emocionální nestabilita, snížení paměti, ztráta vitality, nízké libido, urogenitální suchost, migrény)
  • Premenstruační syndrom (PMS)
  • Polycystické vaječníky (PCO)
  • Ztráta menstruace a ovulace
  • Neplodnost způsobená hormonální nerovnováhou, špatným prokrvením či svalovou křečí v pánevní oblasti.
  • Osteoporóza
  • Inkontinence
  • Deprese, emocionální nestabilita, snížení paměti způsobené nízkou hladinou hormonů
  • Nedostatečná činnost štítné žlázy
  • Nespavost
  • Padání vlasů, lámavé nehty, suchá pleť a akné
  • Pomáhá i při syndromu karpálního tunelu

Kontraindikace Hormonální jógové terapie (vhodné konzultovat předem)

  • Těhotenství
  • Endometrióza
  • Rakovina Prsu
  • Krátce po operacích
  • Pokročilá osteoporóza, kdy hrozí zlomenina kosti
  • Zvýšená funkce štítné žlázy
  • Zánět vnitřního ucha
  • Srdeční potíže nebo po operaci srdce
  • Před operací slepého střeva nebo krátce po operaci
  • Krátce po hysterektomii (vhodné kunzultovat předem)
  • Velký myom
  • Nespecifikované bolesti břicha

Texty na těchto stránkách čerpají ze stránek a informací poskytnutých Dinah Rodrigués.

Iyengar jóga

Metoda tělesných (asana) a dechových (pranayama) cvičení vypracovaná B. K. S. Iyengarem z tradičních jógových nauk a celá desetiletí považovaná za nejucelenější a nejdůslednější koncepci jógových cvičení. Náročnost cviků zvaných ásány, tvořící jádro nauky jógy, a důležitost jejich správného provádění pro efektivní terapeutické a relaxační účinky si vynutila vývoj a uplatnění souboru cvičebních pomůcek, významných zejména pro začátečníky a pro ty cvičence, kteří z různých důvodů nejsou schopni ovládnout techniku jógy bez dopomoci. To je velký přínos Iyengarovy koncepce, který v jiných metodách cvičení nemá obdobu.

Jemná jóga

Jemná jóga je vhodná pro každého, kdo má chuť se s lehkostí protáhnout, zahřát, zpevnit tělo, poznat praxi dechových technik a meditace, občas se zasmát, zastavit a vnímat svoje já. Společně budeme praktikovat dechové techniky a proplouvat z jedné pozice jemně do druhé. Jemně dynamická jóga je vhodná pro začátečníky, i pokročilejší, pro jakoukoli věkovou skupinu, lidi s menším omezením pohybu, pro ty, co hledají radost z pohybu.


Při hodinách jemné jógy budeme objevovat i pozice Jin jógy jako ideální doplněk lehké dynamiky. Je blahodárná na flexibilitu kloubů, uvolňuje přebytečné napětí v těle, zklidňuje mysl, zbavuje stresu, učí nás správnému dechu, vyrovnává v nás energie, které jsou součástí yin a yang strany našeho bytí, posiluje imunitu, podporuje energii v těle a je osvěžující a zdravá především pro oblast kyčlí a bederní páteře.Vzhledem k dlouhým výdržím je výborným předstupněm pro meditaci, která je pro naši duši důležitá a blahodárná. 

Yin & Yang jóga

Jin-Jangová jóga, dvě spojené části jednoho celku. Od aktivních pozic až po hluboké, zklidňující a zdánlivě "pasivní", s prožitkem "tady a teď".

Ashtanga vinyása

Ashtanga Vinyasa jóga je starodávný systém, který odkazuje na praktikování 5 sérií asán, při čemž každá je zaměřená na čištění těla svým vlastním způsobem. Typické je vytrvání 5 dechů v každé ásáně. První série je věnována jógové terapii a léčbě fyzického těla. Každá série začíná Pozdrav Slunci A a B.Pomocí vlastního dechu, pohledu drsthi a samotné ásány se dostává praktikujícímu velkého soustředění a vhledu. Systém zvaný vinyasa odkazuje na propojení dechu a pohybu. Díky praxi ashtangy dochází k pocení, přes který odcházejí nečistoty z našeho těla. Ashtanga buduje disciplínu, sílu, pružnost a svým kouzlem odkrývá části naší duše, o kterých jsme doposud nevěděli. Je typická svojí dynamikou a tím se odlišuje od klasických hatha jógových škol.

Cvičení s vlastní vahou a mobilita

Naším cílem je cítit se dobře - psychicky i ryzicky. 


Jako ideální doplněk k józe jsme do rozvrhu zařadili cvičení s vlastním tělem. 


Mnoho z nás mívá různé výmluvy, proč a jak se nejde hýbat. Mnozí zas postrádáme kreativitu či inspiraci. Pokud se toužíte rozvíjet, učit novým věcem a naučit se nejen základům, ale i pokročilým prvkům v posilování s vlastním tělem, jsou tyto lekce pro vás!


Na skupinových lekcích bude pokaždé trochu jiná náplň. Jde nám o komplexní pohybový rozvoj. Naučíme se tělo posílit, protáhnout a dostat se do pozic, které by vás ani nenapadly. Věnujeme se nejen zkráceným či ochablým svalům, ale i kloubům a celé páteři.


Při lekcích dbáme na techniku provedení, vědomý pohyb, nové prvky, ale i progress v daných cvicích. 


Lekce jsou vhodné naprosto pro každého, kdo má chuť se učit novým věcem a naučit se cvičit kdekoli a jakkoli!